Україно моя расистська?

Про український расизм зараз так багато говорять: закордонні журналісти звинувачують українців у расизмі, українці звинувачують закордонних журналістів..

П’ять років тому друзі з київської Спільноти святого Егідія запросили на конгрес у Краків, відвідати Аушвіц. Я тоді не надто щось розуміла і була рада будь-якій можливості побувати за кордоном. Але та поїздка все змінила. З екскурсії концтабором, після церемонії вшанування пам’яті жертв, коли ми пройшли колією смерті, – після того стали іншими людьми. З Аушвіца я повернулася іншою людиною, кажу це щиро і без пафосу.

Сьогодні ми організовуємо поїздку на вже третій такий конгрес. У Кракові будемо зустрічатися зі свідками Голокосту, спілкуватися, просто тусуватись. Поїдемо в Аушвіц  і Біркенау, найбільший концтабір Європи.

Ми проводимо лекції у школах і універах, розказуємо людям про Голокост, про Аушвіц, про поїздку. Часто школярі (10 клас) не можуть зв’язно пояснити, що таке Голокост, часто і студенти небагато про це знають. Часто  у них є багато упереджень і стереотипів – виключно від незнання. Расизм, антисемітизм, ксенофобія – від незнання, я в цьому впевнена. Від невігластва. Що ми вчили у школі про Голокост? Дуже добре пам’ятаю – записували список найбільших концтаборів, число жертв. У школі мені не вистачило розуму це обдумати, зрозуміти. Просто ще одна подія в історії людства. В Аушвіці бачиш фотографії, особисті речі, слухаєш історії – це вже такий особистий контакст, коли за цифрами і фактами бачиш людину.

Я б не змогла заперечити іноземним журналістам, що, мовляв, в Україні всі такі привітні і дружелюбні, а студенти-іноземці не бояться ввечері поодинці виходити з гуртожитка. Але я б додала, що є молоді люди, які намагаються це змінити, є люди, готові слухати і пізнавати культуру й життя інших. Ми надто мало знаємо про світ навколо, особливо про далекі країни, надто мало знаємо про інші релігії і культури. Не пізнавши, неможливо прийняти.

 

Опубліковано у Uncategorized | Теґи: , , , , , , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

6 Responses to Україно моя расистська?

  1. chupakabraprekrasna коментує:

    Хто може звинуватити мій народ в расизмі? Хіба німець має таке право? Він ще недавно всіх і вся палив -різав. Може поляк? То я нагадаю йому переселення лемків. Хто? Серб? Турок? То хто? У всіх рильце в пушку. Ми всі расисти. Загляньнте в глибину своєї душі і вжахнетесь. Може негра вважаєта собі подібним?

    • makarolia коментує:

      ну, невже хтось не вважає Барака Обаму собі подібним? 🙂 Думаю, просто більшість з нас ніколи не спілкувалися з африканцями, темношкірими.. в мене є кілька друзів з Африки, порівняно з якими я – жалкоє нічтожество..
      Але ж те, що в глибині душі в нас багато упереджень до всіх навколо, це ж не оправдання, правда? Навпаки. це така сміливість визнати, що є з чим всередині себе боротися.

  2. Пінгбек: святий журналіст Максиміліан Кольбе, №16670 | Радість, радості, ж.р.

  3. Пінгбек: Історія Максиміліано Кольба, святого з Аушвіца. Як залишатися людиною | A World without violence

  4. Пінгбек: Історія Максиміліано Кольбе, святого з Аушвіца. Як у будь-яких умовах залишатися людиною | A World without violence

  5. Пінгбек: Історія Максиміліано Кольбе, святого з Аушвіца. Як завжди залишатися людиною | A World without violence

Залишити відповідь

