святий журналіст Максиміліан Кольбе, №16670

Сьогодні день журналіста, і з цієї нагоду хочу лише розказати про святого Максиміліана Кольбе – нещодавно я дізналася (і була дуже-дуже приємно подивована), що він є покровителем журналістів. Журналістів, а ще політичних в’язнів,  в’язнів і рухів на підтримку життя, наркозалежних. Іоан Павло ІІ назвав його “святим покровителем нашого складного століття”.

Максиміліан Кольбе

Кольбе був монахом-францисканцем, навчався в Римі. Згодом у Польщі заснував величезний монастир Непорочної Діви, який видавав свій журнал, мав новітню радіостанцію. Заснував монастир на окраїні Нагасакі, цей монастир не постраждав від вибуху  атомної бомби, і є одним з найвідоміших католицьких монастирів Японії.

Коли Німеччина напала на Польщу, монастир Кольбе став прихистком для тисяч біженців, в тому числі євреїв. Кольбе керував роботою нелегальної радіостанції, яка розказувала про звірства нацистів. Згодом Кольбе заарештували, він потрапив у Аушвіц. Максиміліан Кольбе став номером 16670. В таборі він продовжував пастирську діяльність – пошепки проводив Літургії, сповідав.

У липні 1941 року з блоку, де жив о. Кольбе, втік чоловік, і його не вдалося знайти. Згодом його тіло таки знайшли у вигрібній ямі. Тоді заступник коменданта табору Карл Фріцш відібрав 10 людей, які повинні були загинути голодною смертю – згідно з традицією табору карати випадкових людей, якщо хтось робить хоча б спробу втекти. Серед відібраних 10 смертників був один, польський сержант, який почав плакати, що більше не побачить дружини і дітей, – і тоді о. Кольбе запропонував Фріцшу своє життя в обмін на життя цього сержанта, Франтішека Гаєвнічека. Йозеф Стемлер, в’язень табору, який вижив, згадував, що Фріцш повернувся до свого колеги, і сказав: «Він – бідний маленький священик». І погодився. Отець Кольбе протримався три тижні, помираючи від голоду і зневоднення, співав і молився. Згодом нацисти ввели йому смертельну ін’єкцію. Його тіло спалили, прах розвіяли.

А Франтішек Гаєвнічек вижив, повернувся до своєї сім’ї, і прожив до 93 років – о.Кольбе  подарував йому 53 роки життя. Він був почесним гостем Ватикану на беатифікації і канонізації о.Кольбе. Виступаючи в США перед католиками приходу імені святого Максиміліана Кольбе, він сказав: “Святий Максиміліан врятував моє життя, і тепер, поки не вичерпається повітря в моїх легенях, я буду розповідати людям про його героїчний вчинок. Це мій обов’язок.”

Йозеф Стемлер також написав такі слова: “У самій гущі брутальних думок, почуттів і слів, які тільки можна собі уявити, людина ставала хижим вовком у взаєминах з іншими. І в цих жахливих обставинах проявилась героїчна жертовність Максиміліана Кольбе… З цього моменту наш концтабір був менш схожий на пекло. Раніше ув’язнені не хотіли ділитися один з одним останнім шматком хліба, а тут людина віддавав своє життя за іншого. Це було проголошенням Божої любові до ближнього… ”

Серед речей Максиміліана Кольбе було знайдено його останній лист до матері, датований 15-м червня: “Дорога мама. Наприкінці травня я був переведений до концтабору Аушвіц. У мене все добре. Не турбуйся про мене і моє здоров’я, бо Добрий Бог всюди і піклується про все з любов’ю. Буде добре, якщо ти не будеш писати мені, поки не отримаєш наступної моєї звістки, оскільки я ще не знаю, як довго тут пробуду. Сердечно вітаю і ніжно цілую”.

Іоан Павло ІІ сказав про о. Кольбе, що він не помер, а віддав життя за ближнього…

Опубліковано у Uncategorized. Додати до закладок постійне посилання.

3 Responses to святий журналіст Максиміліан Кольбе, №16670

  1. Все правильно, гарно написано; тільки я читав, що той чоловік не втік з концтабору – його пізніше знайшли втопленим у вигрібній ямі з нечистотами.

  2. chupakabraprekrasna коментує:

    Святий Максиміліане, моли Бога за нас. Автору велике спасибі.

Залишити відповідь

