ба

Це – моя бабця. Її звати Марія Михайлівна, вже 16 років вона живе сама. Живе у селі в Надвірнянському районі (ІФ область), приїжджає у Франківськ лише в екстрених випадках – каже, у місті не має чим дихати. Щодня лягає близько півночі, прокидається о 5. Їй 77.

Їй притаманна така рідкісна сьогодні проста мудрість.

Я знаю небагато людей, які б настільки сильно вірили у силу своєї молитви. Вона молиться вранці, молиться вдень, випасаючи корову, молиться ввечері – часом настільки стомлена, що так і засинає на колінах перед ліжком…

А ще вона наскрізь бачить людей. Як знати, чи хороший хлопець? – питаю. – По очах треба дивитись, – каже вона і, здається, навіть не уявляє, що хтось (як, наприклад, я) не вміє пізнати людину лише подивившись їй в очі.


Ще одне, що мене дуже вражає, це те, що вона вміє не скаржитись. Я так здогадуюсь, багато моїх однолітків не уявляють, що таке село, дрова, корови, город. Це тяжка безкінечна фізична праця з ранку до ночі. Моя бабця не скаржиться. Лише каже: “Аби Господь Бог допоміг…”

Ще вона дуже нас любить. Я теж її сильно люблю. Коли говорять про ангелів-охоронців, я точно знаю, хто є таким ангелом для нашої родини.

Опубліковано у невидимі люди | Теґи: , , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

5 Responses to ба

  1. j коментує:

    привіт Оля.
    суперова стаття про людину, яка є прикладом для молодих.
    але твій патетичний стиль відлякує.

    з критикою, кум.

  2. Вовчик wolfcat коментує:

    ооо, дякую! приємно таке читати. Прям одразу почав скучати.

  3. Olha Kupriyan коментує:

    а я не помітила тут патетики 🙂 я теж так пишу про тих, кого люблю. і про янголів-охоронців, наприклад. гарно 🙂

  4. свиноматка коментує:

    А як же негативні сторони, які ні в якому разі не треба брати за приклад? Якщо покинути ідеалізм і підійти критично. Безкінечна важка фізична праця є свідченням, що людина …..
    Який вклад в розвиток суспільства, культури…..?
    Який слід окрім стандартного набору(хороше виховання дітей, нікому зла не.., терпіла…) залишила по собі? Скі поколінь пам’ятатимуть її ще і за що?
    Коротше, даруй за жорсткість ….але це мабуть все мої проблеми. Просто люблю розглядати усе у всьому спектрі переживань, особливо цілісності, а тому трагічності.

    • makarolia коментує:

      мені здається, людина має цінність незалежно від того, що залишає після себе. це перше. а друге – цінне не лише матеріальне, не лише вклад у літературу чи красивий будинок. часто найцінніше – те, чого ми не бачимо і про що, може, і не здогадуємося. ну, а потім, добре виховані діти – це не так вже і мало. ці діти можуть зробити те, що для неї через тисячу обставин було неможливим.

Залишити відповідь

