нейтралітету не існує

1172

Чого мені найбільше хочеться? Відсіяти дріб’язкове, непотрібне, незначне.

Є дуже важлива істина: нейтралітету не існує. Це добре розумієш в Аушвіці, це розумієш, коли бачиш смерть, це мій найбільший урок з трьох тижнів у Африці: неможливо бути нейтральним.

Є зло, є добро,  і більше нічого.  

В Мозамбіку я познайомилася з багатьма людьми, які жили, бо були інші люди, які обрали добро. Маю на увазі абсолютно конкретні речі: Спільнота створила в Африці центри лікування СНІДу DREAM, які в багатьох країнах є чи не єдиною можливістю лікувати СНІД. І от ми знайомилися з прекрасними людьми – хтось з них працював з нами в центрі для дітей, ми спілкувалися з ними щодня, це прекрасні люди. Але нікого з них уже давно не було б в живих, якби не DREAM.  Є смерть, і є добро.

Був Віктор, 10-річний хлопчик. Я не знала його особисто, але його історія мене дуже вразила. Його батьки померли від СНІДу, він теж був хворим, але родичі, які виховували його, відмовлялися це визнавати. Віктор лежав у лікарні з туберкульозом. Раніше він завжди приходив у наш центр поїсти, його там добре знали. “Відведіть мене у Sant’Egidio, бо я голодний”, – казав Віктор у лікарні. Це були його останні слова перед смертю.

У світі ще так багато таких Вікторів. Я кажу це дуже щиро. Може, тому, що я їх бачила, цих несправедливо нещасних людей. В Мозамбіку це було особливо добре зрозуміло: не робити нічого поганого, просто займатися своїми буденними справами – це означає, що увесь час хтось помирає. Бо нейтралітету не існує, є лише зло  і добро.

Опубліковано у Uncategorized | Теґи: , , , , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Залишити відповідь

