Важливо говорити імена

Цей плакат ми робили в Мозамбіку з дітьми. Вони були дуже щасливі бачити тут себе, кожних кілька хвилин підходили до нього, торкалися, тішились. Думаю, вони й досі йому радіють. Звичайно ж, у жодна наша африканська дитина раніше не мала своєї фотографії. Максимум – бачила себе на екрані фотоапарату. Але є на цьому плакаті ще щось, окрім фото, що неймовірно важливе. Це – імена.

 

Мене називають не просто Олею, називають ще Олечкою чи Олюсею, чи хоч Ольгою або Олькою – варіантів багато. Дитину в Мозамбіку ніяк не називають. Дитина чує своє ім’я надто рідко. В школі до неї звертаються за номером. І тому, коли ми прилетіли в Мапуто, першим нашим завданням було вивчити імена дітей. Імена 50 дітей, які спершу здавалися нам одинаковими і ми часом не могли відрізнити хлопчика від дівчинки.

Згодом я побачила, наскільки сильно це працює: називаєш дитину на ім’я – і вона вже щаслива. Кажеш: “Джулія!” – і усміхаєшся, – і Джулія радіє, не стримує щастя.

 

Мільйони людей у світі ніколи не чують свого імені.

Як дивуються бездомні, коли ми запитуємо, як їх звати. Адже ж ніхто не запитує. Усміхаються, коли через тиждень звертаємось до них на ім’я. Пам’ятають, як звати нас.

Ім’я – це ніби ще раз переконатися, що ти є і що ти – цінний.

Опубліковано у Африка, невидимі люди | Теґи: , , , , , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Залишити відповідь

