Я сумую за тобою, Кельвін

Я сумую за тобою, Кельвін.

Я сумую за Мозамбіком, за його прекрасними, щирими людьми. Сумую за океаном, на який виходили наші вікна і за смачною квасолею донни Сідоньї. Сумую за Сонею, вихователькою з нашого центру харчування. Соня завжди була щаслива. Вранці працювала у центрі, після обіду – вчилася у коледжі.

12

Сумую за часом, коли діти вкладалися спати. Ми розстеляли циновки на підлозі, вони довго не могли вгамуватися, доки не приходила Соня. “Спіть”, – казала Соня, і всі відразу ж намагалися заснути. Вона співала їм, а часом навіть лягала біля них. Потім хтось з дітей казав: “Хочу ші-ші”, – і раптово половина групи теж починала хотіти ші-ші! Ми йшли в туалет, а це завжди було для дітей великою радістю.

28

Сумую за галасом і радістю нашого центру. За скрипом гойдалок, на яких по троє-четверо каталися діти. За великими апельсинами, які їм давали на обіді.

539390_531970670151976_1771428592_n

– А які діти у групі  – складні? Ну, щоб ми знали, на кого звернути особливу увагу, – запитала я Соню і Мауру, іншу виховательку, у наш перший день роботи в центрі.

– А у нас всі діти – складні! – усміхалася Маура.

Я сумую за цими складними дітьми. За дітьми, які вилизують тарілки і не залишають жодної крихти. За дітьми, які самі ходять вулицями, граються у бруді і смітті. У яких немає одягу і взуття. За цими складними дітьми, яким не вистачає любові настільки, що лише погладь їх по голівці – і вже щасливі. Лише назви на ім’я – і для них це – свято.

21

Сумую за Кельвіном, який більше всіх приділяв мені уваги. Кельвін – хлопчик комунікабельний, веселий і дружелюбний, але це якщо без мене. Коли я приходила, він завжди скиглив і бив когось – щоб я не відходила від нього, щоб більше нікого не брала за руку. А якось ми дозволили йому залізти у нашу машину і він кілька метрів їхав з нами. Так, з педагогічної точки зору це було помилкою, але яким він був щасливим!

moz_dity (206)

Сумую за Кельвіном, який плакав увесь день, коли дізнався, що ми повертаємося додому, кудись дуже далеко, де часом випадає сніг, а всі люди – білі.

Сумую за Кельвіном, яке уже, певно, так виріс.

25

Сумую за Мапуто, красивим, особливим містом. За відчуттям, яке було в мене там, – що я вдома.

Сумую за Африкою. Хочу ще.

34

Опубліковано у Африка | Теґи: , , , , , , , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Залишити відповідь

