Змінити світ

Часом буває, як сьогодні: фільм, де камера стежить за матір’ю невинного і засудженого до розстрілу; новини про Пакистан, де спалюють будинки християн;  думки про одну літню жінку, яка вже майже не може ходити, взяла до себе квартиранта, а він тепер вирішив забрати житло собі. Якісь драми серед близьких – може, зовсім не масштабні, але здаються такими через біль, який бачиш зовсім поряд. Багато болю, який, якщо починаєш помічати, здається безмежним.

sadness_1920x1200

Але – і тут я говоритиму по пунктах:

1. Страждання інших – не причина для зневіри. Не причина, щоб самому впасти в депресію, бо “все погано, люди – негідники”

2. Це швидше причина, щоб не відчувати жертвою себе. Щоб не думати, що я найнещасніший і всі мають переді мною танцювати, щоб я усміхнувся.

3. Ми маємо дуже багато. І якоюсь мірою маємо відповідальність перед тими, хто не має нічого, кому боляче чи одиноко.

724773288

4. Ця відповідальність, коли вона стає вчинком, стає одночасно і радістю, я нікого тут до самокатування не закликаю

5. Як не закликаю ігнорувати наші проблеми просто тому, що існують більші. Ні. Але ж треба дивитись тверезо.

6. І тоді народжується бажання щось змінити.

7. Ми не люди з манією величі, тому ми молимося. Прагнути змін – це в першу чергу молитися.

8. І – працювати. Людина, яка хоче змінити світ, ніколи не марнуватиме свій час на якусь фігню. Часом корисно глянути на себе збоку і спитати себе: і ось це і є та людина, що прагне змін?!

Я не говорю про всі ці суперпопулярні речі, як досягнути успіху за 15 хвилин, я в це не вірю. Але я вірю, що, коли хочеш, щоб у Африці було менше смерті, можеш на це вплинути. Кожен може зробити щось. От я розмовляла з невеликим класом у гімназії – і ці підлітки вирішили зробити те, що було їм під силу, – зібрати трохи коштів для дітей у Мозамбіку. По 10 грн з людини, небагато. Водночас згадую немічних літніх людей, які кажуть: “Я можу лише молитися”, – і їхня молитва означає дуже багато.

44920930

Надто часто всі навколо говорять, що ти нічого не вирішуєш і нічого не можеш змінити. Це не так, зовсім не так. Це не так навіть тоді, коли читаєш стрічку новин, сповнену трагічних повідомлень…

Опубліковано у записник. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

